Drukte aan de telefoon – Huisartsenpraktijk Watertoren – Den Helder
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Watertoren
Molenstraat 113 1781 NL
Den Helder

« Terug naar het overzicht

Drukte aan de telefoon

U heeft mogelijk al gemerkt dat het heel druk is aan de telefoon. Dit is niet alleen een probleem in uw praktijk, maar elders in het land is het hetzelfde. Wij betreuren dit.

De drukte heeft direct te maken met het tekort aan personeel en huisartsen dat landelijk steeds groter aan het worden is.

Uiteraard doen wij ons best u zo snel en zo goed mogelijk te helpen, maar u kunt zelf ook meehelpen.

De assistente is druk bezig u en andere patienten te helpen. Wij vragen uw begrip voor de wachttijden. De assistente kan maar 1 patient tegelijk helpen. Het heeft ook geen zin om naar de praktijk te komen. Dit zorgt voor meer vertraging. U kunt wel op onderstaande manieren helpen:

  1. Kijk op www.thuisarts.nl. Hier staat betrouwbare informatie over veel klachten. Misschien is uw vraag al beantwoord.
  2. Heeft uw vraag wat minder haast? Stuur een bericht via de app of de website naar uw arts/POH of de Assistente Watertoren. Wij proberen zo spoedig mogelijk uw vraag te beantwoorden, maar zeker binnen 2-3 werkdagen. Heeft u nog geen account maak er dan een aan in de app of op de website
  3. Moet uw vraag toch sneller beantwoord worden, dan kunt uw wachten of op een later tijdstip terugbellen.
  4. Wilt u een recept aanvragen dan kan dat via de website of het receptenbandje. Aanvragen via “oude doosjes” in de brievenbus en aanvragen via de telefoon of aan de balie kunnen wij niet meer behandelen. Hiervoor zijn goed werkende andere manieren die de drukte aan de telefoon en aan de balie verminderen

Wij begrijpen dat het ook voor u als patient erg wennen is. Op dit moment hebben we echter geen andere oplossing. Huisartsen en assistentes zijn niet voorhanden. U kunt ons en uw collega patienten erg helpen door begrip hiervoor te hebben. Boosheid en onvrede zorgt ervoor dat er nog meer mensen gaan uitvallen met alle gevolgen van dien.

Dank voor uw begrip en wij blijven werken aan oplossingen,

Team Huisartsenpraktijk Watertoren

Publicatiedatum: 30-09-2021